Alla inlägg under april 2010

Av Jane - 21 april 2010 22:08

Inatt sov jag en hel natt för 1:a ggr på evigheter.....skönt :) Medhjälp av sömntablett,men när det ärsom jävligast hjälper inte det heller. Floyd & jag har varit på härliga prommisar må & ti,idag var vi hos grannen & fika & surrade löst lite. OM vädret tillåter & kroppen med så ska vi ta vår nya runda vi hittat på tills snön tinat bort från skog & stigar.Verkar segt i år med våren.......

Känner som om jag saknar något & längtar med vet inte riktigt vad.....måste börja med en tavla iaf. Ska hämta in staffliet från garaget,men det har jag sagt i flera månader nu. Rädd att jag ska vara allergisk mot färgdoften efter jag fått astma vinter . Längtar efter helgen & fredagsmys

Av Jane - 16 april 2010 18:47

Efter en dag med gråt & separationstankar så är det iaf OK nu. Fick en jättebukett med blommor & ett stort kort medälskar dig påikäll. Om ändå smärtan kunde försvinna eller iaf minska....... Nu ska jag krypa upp i soffhörnet med en whiskypinne under en filt & bara vara. Imorgon ska det visst bli ruggväder , då blir det en bastu & sedan en italiensk tallrik med ruccola,tapenade, oliver ,parmaskinka,parmesan mm . Längtar tillb till Sicilien & Giardini Naxos.

Ha en lugn fridfull helg alla/Kram



Av Jane - 11 april 2010 22:15

Vi har haft en underbar dag i solen. Snön smälter sakta men säkert +7 idag. Floyd & Frasse bråkade om vem som skulle sitta i mattes knä samtidigt som jag försökte lösa korsord.Floyd vann ;0)

Nu är det sängdags. Ha en bra vecka

Av Jane - 8 april 2010 22:30

Efter flera nätter med dåligt med sömn hoppas jag på en bra natt. Ska upp tidigt & till läkare på min VC imorgon. Måste få ett utlåtande från FK även därifrån.

Handlat inför helgen idag så det bara är att vila resten av morgondagen. Är så glad för jag hittade en smideskorg man eldar med ved i som jag önskat hela vintern, men de som funnits har kostat kring 1000lappen. Nu hittade jag en jättefin med bottenplatta,insats för kol & grillgaller för bara 395kr på Jula :))))) Inviger nog den i helgen om det blir sol. Försöka att övertala någon att ta bort mer snö från altanen. Floyd fick ett nytt tuggben & jisses vad han tuggat hela kvällen. Fick deklarationen idag...ingen rolig läsning...skyldig 3700   

Ska ut med Floyd så han får pinka nu Ha det bra du läsare & sov gott världen

Av Jane - 6 april 2010 22:19

Svårt att somna inatt med sov till 10 imorse. Floyd låg & väntade på att jag skulle vakna sedan upp med sina tassar på min rygg & en puss på örat. Grabbarna har påsklov nu men de gör lunch själva nu. Jag körde 15 min på crosstrainern idag. Visst gjorde det ont här& där ,men jag bet ihop. Hoppas jag kan köra dagligen & så småningom öka tiden. Kändes skönt att jag började iaf.

Läst ut the Bone collector igårkväll.Shit vilket bra slut, ja hela boken var spännande . Ska börja på en till strax av samme författare fast denna gång på svenska. Köpt på mig 8 st böcker av Jeffery Deaver 4st på engelska & de andra 4 på svenska.Skönt & blanda & det är lite jobbigt med kriminaltermer på engelska.

Borde ha tagit värktabletter efter middagen för det känns inte så bra just nu, men ska försöka låta bli ...dumt kanske......

NU blir det krama kudde ,godnatt världen


Av Jane - 5 april 2010 20:46

Usch vilken ruskig dag. Snöat rejält hela dagen lång. Stackars flyttfåglar som kommit hit.Slängde ut frön åt dem som ej kan äta från fröhållaren.

Nära slutet i boken The Bone collerctor av Jeffery Deaver. Spännande som bara den.

Såg filmen Bröllopsfotografen......tråkig...hade hoppas att skratta lite. Fast såglite Monty idag & fick några härliga skratt.

Inte gjort ett smack idag utan strosat omkring i stor T-shirt & pysslat på.

Blev pizza till middag till grabbarnas förtjusning. Tror det blir en tidig kväll iaf. Inatt sov jag helt ok tack vare en sömntablett, fast när det är som jävligast hjälper inte en de.

Känt mig kramsjuk idag,men ingen att krama. Skulle vilja krypa ihop med ngn &bara vara en stund. Saknar beröring. Är så ovan att jag kan rysa till om någon tar i mig. Så skönt det skulle vara med taktil massage. Köpt en batteridriven "Masse Massör" kanske jag kan "tvinga"någon att köra den på ryggen ;0)

Ska strax i säng......hoppas på bättre väder & kropp imorgon

God natt världen

Av Jane - 4 april 2010 21:54

Skönt att helgen snart äröver. Har kännt mig allt annat än festsugen i år. Tvärtom. Har inte ens ris inne i år,men tulpaner iaf  Idag sken solen iaf och mina män i familjen har skottat i 2 dagar så jag fick en liten snöfri ruta att ställa stolen m dyna. Trot eller ej men min svärmor (som enligt henne INTE behöver ringa om det ärok att komma för HON ska ALLTID vara välkommen) med sitt toodeloo instövlandes. Fick ca 2 minuter i lugn på altanen. Sedan kommer hon ut & står & suckar att jag sitter där (säkert irriterad på hur "stökigt" det ärinne). Fanns ju ingen plats till henne heller. Bad älste sonen hämta sin pappa m bror nere i studion i källaren & säga att farmor ärhär. De sket väl i det så jag fick gå in för att göra kaffe & serva   Blir så j-la trött. Närhon sedan masade sig hem igen var det kallt & grå dimma kom in från havet. Årets första vårdag häri norr var till ända. Suck!!!!! Dessutom berättade grabbarna att vi hade köpt Bingolotter. Har inte spelat på minst 8år & de ville så gärna så vi köpte. Hon lånade pengar av Isak till en egen lott som hon skulle hem & spela i sin emsamhet.....Tack och lov bjöd ingen in henne..... Jag har svinont & sov dåligt inatt. Mycket av värken har satt sig i bröstbenet & det är så svårt att andas vilket ger ångest. Nu blev jag så less efter förlorat en liten stund ensam & njutning så jag började storgråta  Inte jag direkt men känner mig trött slut & nere. Värken knäcker mig.......Hoppas på en bättre dag imorgon.På fredag ska jag till VC & ska be läkaren där skriva ett utlåtande med till FK. Tänk om några veckor får JAG veta hur sjuk jagär. Tänk att andra som aldrig träffat mig ska besluta om min framtid.....Jag är fördålig för att arbetsträna & för "ung" att bli sjukpensionär......Hängt nu löst i 8år.....Sedan har man "folk" runtomkring som lägger sig i. Konstigt hur man kan veta så bra hur en annan måroch känner. JAG skulle inte önska min värsta ovän min sjukdom. Skulle ngngå i mina skor skulle de vara knäckt inom en vecka. Drömmer om en helt smärtfri dag....eller bara en dag när jag glömmer värken.....Tänk att kunna simma 1000m på 25 min igen, ett spinningpass.....eller en helt natts sömn.......Fast bara om sjukdommen kunde stanna som den är& inte bli värre är jag tacksam. Tacksam att den inte ärdödlig . Rädd att mina mediciner ska förstöra kroppen eller orsaka cancer.....

Men jag ska spackla på min clownmasken & vara glad...stråla ......& gråta sedan ensam imörkret.........

Nu vill jag krypa i säng med min engelsk språkiga deckare.....

Natt världen  

Presentation

The life of Rhihanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Rhihannas vänner


Ovido - Quiz & Flashcards