Alla inlägg under november 2010

Av Jane - 29 november 2010 14:31

Det är tur man inte vet saker i förväg hur de ska bli . Vette sjutton om jag gjort operationen då....knappast....näe inte alls. Allt verkade flyta på efter operationen i onsdags. Tog en timme och allt kändes bra. Jobbigt på operation & så, men det var bara kvinnor i hela rummet. Skönt att komma hem på kvällen. Dagen efter var lugn på förmiddagen, men mitt på dagen fick jag feber & smärtor. Fick åka in på akuten 16 & efter 4 timmar skrevs jag in då vita blodkroppar & infektionsvärden var skyhöga.Hamnade på avd med dropp, 2 olika sorters antibiotikadropp & inget att äta eller dricka. Flera jobbiga undersökningar & morgonen efter bestämdes det ny operation med narkos. Psykbryt...fy vad jag gråtit in några dagar nu. Strax efter ett var det min tur. Samma goa personal men denna gång tog det 2 timmar med 4 läkare som byttes av. Underbar personal på uppvak. Tjata hem mig på lördagen då jag dels hatar sjukhus & dels att yngste sonen skulle iväg till sin operation i Umeå på söndagmorgon. Han opereras just nu mellan 12-15 om allt går vägen. Tur vi ändrade oss så hans far åkte med upp denna gång. Jag reagerade allergiskt på de blodförtunnande sprutorna jag måste ta själv vilket ledde till hjärtklappning, hög puls, feber svårt & svälja . Blev en rejäl dos ångest . Läkare ringde igårkväll så vi gav det en chans till då jag inte sovit på 2 dygn. Igårkväll gick det bra :) Rädd för en riktig allergichock då jag har astma. Nu är det hopp om livet igen. Gjort brasa för att hålla borta kylan , gosar med hunden i soffan under en filt & väntar på samtal hur det gått för sonen. Den äldre kommer väl snart hem från skolan. Är glad över krya på dig hälsningar jag fått på FaceBook De har värmt en frusen själ. Fick blombud idag av en gammal vän, blev rörd där. 9 dagars mer medicinering var 8e timme och 4veckors återhämtning sedan så ska man vara "back on the track" . Har bara reumatismen som jag kan hantera rätt bra nu kvar då :)

Ha en fin vecka där vi går in i december, julmånaden. Isak & jag ska rehabitera oss tillsammans , se film & mysa. Va rädd om er därute/Kram

Presentation

The life of Rhihanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Rhihannas vänner


Ovido - Quiz & Flashcards