Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Sommargnäll:)

Av Jane - 8 juli 2010 15:15

Skönt att värmen är här, synd på dessa stackmoln som döljer solen bara. Kroppen är i uselt skick idag då jag i ren ilska röjt i garaget i förrgår & klippte gräsmatta igår. Nu skakar jag bara & har kramper så det går knappt somna. Fingarna domnar. Idag har jag försökt bara vara & det är rätt lätt då jag knappt kan röra mig. Får se om Floyd & jag tar en prommis senare då det är lite svalare ute.

Sedan är jag irri på syrran med som har sina knappt 4 & 6 åriga dotter hos mamma hela sommaren . Hon har tagit ledigt från dagis & begärt att vår 68 åriga mor ska ta hand om dem då hon jobbar . För 7-8 år sedan skällde hon ut mig för att mina söner var där i 4-5 dagar för vår mamma var faktiskt gammal & har värk. då hon skaffade barn skulle INTE kräva att ha barnvakt utan uppfostra dem själv. Sedan de var nyfödda har mamma varit tvungen att ställa upp hit & dit. Efter det samtalet för några år sedan talade hon inte med mig på ett år ( igen) . Nu frågade jag lite försiktigt om mamma verkligen orkade för till mig berättar hon vad ont hon har & att hon knappt står ut. Till svar fick jag att hon sa ju inte nej. Näe tror jag det för till syster säger man inte nej utan att få ngt tillbaka.

Skitsamma nu ska jag ta in fräsha nytvättade sängkläder så man kan krypa ner i väldoftande säng ikväll. Det blir väl lite Ernst ikväll & se vad han har för mys på gång ; )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane - 21 april 2017 14:50

Ett tag sedan man var här. Ja just ja...jag hade ju en blogg för länge sedan. Tack Gunsan för påminnelsen   . Här måste man ju klicka in för att läsa och ingen får gnället mitt i "fejjan" . Tog fram stickningen igår för första gången på ett halvår me...

Av Jane - 15 december 2013 09:53

Efter fått några timmars sömn har jag legat vaken med värken som sällskap. Katten Dexter kom upphoppande till mig när han märkte att jag var vaken och orolig. Den lille raringen lägger tassarna runt min hand och sin kurrande haka ovanpå för att lugna...

Av Jane - 7 januari 2013 13:08

Efter 4 nätter med ingen sömn eller 2-3 timmar tog jag mig en sömntablett igår och jisses vad jag har sovit ut. Så skönt. Man blir som en ny människa och kan hantera smärtan bättre   Idag tog jag även mig i kragen och tog den ordinerade dosen med Met...

Av Jane - 18 oktober 2012 15:45

Igår fick jag 20kg grovstyckat älgkött av mamma. Visste redan när jag gav mig in i dt att surt skulle komma efter, men inte såhär mycket. Jätteglad över kött jag får av mamma med sambo varje år. Hjälper matkontot rejäl, samt det är gott. Senaste 10 å...

Av Jane - 13 oktober 2012 10:06

Somnade 3 & vaknade 7. Försökt somna om men värk & ett virrvarr av tankar & funderingar har snott runt, runt. Dexter har legat på mitt bröst & snusat & jag har tänkt slappna av för guds skull människa & försök sova. Tji för mig. Böjt mig för värken &...

Presentation

The life of Rhihanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Rhihannas vänner


Ovido - Quiz & Flashcards