Alla inlägg under oktober 2012

Av Jane - 18 oktober 2012 15:45

Igår fick jag 20kg grovstyckat älgkött av mamma. Visste redan när jag gav mig in i dt att surt skulle komma efter, men inte såhär mycket. Jätteglad över kött jag får av mamma med sambo varje år. Hjälper matkontot rejäl, samt det är gott. Senaste 10 åren får jag & min syster älgkött varje höst och en ½gris av vår mamma. Vi är båda reumatiker med usel inkomst. Vi får också potatis som är fantastiskt god :) I år blev det missväxt pga allt regnande med en säck blev det iaf som står i matkällaren. 3 timmars fixande med kött blev för mycket för kroppen så idag är det 38graders feber & värk så man stapplar sig fram. Ställde in bassängträning & mitt möte på hälsocentralen. Pysslar om mig själv hemma & yngste sonen har lovat hjälpa mig mala älgfärs senare...eller om jag kan leja bort det helt ;)

Deppade imorse över jag knappt fixar någonting, men kom på att OM jag tål & OM den nya medicinen Humira hjälper så kanske jag kan fixa mer jag förlorat. Det som är förstört i kroppen är förstört men det kanske stannar upp & blir lite bättre. Jag kanske slipper bli dålig 4-5 dagar efter jag gör något skoj & det blir en dag....Var på ett bröllop i aug & fy så dålig jag var i nästan en vecka.

Min "nya" katt Dexter är ett sånt krut paket. Endera är det full gas eller sova lojt där han befinner sig. Han är en Maine coon korsning med helsvarta tassar som har simhud mellan klorna. Älskar vatten så man måste skynda stänga toalocket innan man spolar annars är han där neri ;) Tvättmaskinen är en spännande sak den med. Jag var upp i morse & ringde in återbuden & lade mig igen. När jag kvicknade till nästa gång ligger han mitt på mig sträcker på sig & startar kurra. Jag har skämt bort honom med en egen kudde i hörnet i huvudänden på sängen. Mysigt hörn där då jag har en gammal kökssoffa från 1875 omgjord till säng. Floyd ligger alltid i fotänden & kommer på morgonen med en puss. Säger jag en stund till lägger han mot min sida/rygg men en suck & sover vidare. Floyd är en snart 8årig Jack Russel. Vi var tvungen att låta vår skogskatt Frasse somna in den 2a juli 15 år gammal & Floyd sörjde så att han tappade 2kilo. Vi alla sörjde så vi funderade på en ny katt. Inte för att ersätta Frasse men det var så tomt & hunden skulle få en ny vän. Det var lite skeptiskt i början men nu busar de vilt med varandra. Nästa torsdag blir Dexter 6månader & dagen efter ska han kastreras (stackaren). Han ska även chipmärkas & då ska han få vara ute allt mer för planen är att han ska få bli utekatt & kattlucka finns ju redan.

Märker själv att jag är lite tillbakadragen, men då jag hamnar i mina skov drar jag mig tillbaks & försöker rida ut stormen med lugn & ro. Nästa tisdag ska jag äntligen ta mig iväg på ett möte med WF;s damklubb. Bröstcancerföreningen Olivia ska föreläsa & allt från lotteriet ska gå till insamling mot bröstcancer. Man får köpa årets rosa band så jag har sparat mig tills dess då jag köper det varje år.

I förrgår när jag stag upp var världen vit. Säsongens första snö hade kommit. Nu är den borta efter regnande & tö. Lite småtrist för det blev så ljust & fint. Jag fick en liten julstämning inombords & kände en viss frid. Längtar till advent då man får "lysa upp" tillvaron igen. Fast jag har tända ljus varje kväll. Älskar mysfaktorn :)

Näe nu blir det soffan en stund till innan småfix med middag osv ska göras.

Ha de gott du läsare (om du finns;)

Kram <3

Av Jane - 13 oktober 2012 10:06

Somnade 3 & vaknade 7. Försökt somna om men värk & ett virrvarr av tankar & funderingar har snott runt, runt. Dexter har legat på mitt bröst & snusat & jag har tänkt slappna av för guds skull människa & försök sova. Tji för mig. Böjt mig för värken & tagit mig en alvedon forte iaf. Funderar på ett varmt bad eller dusch eller om det kanske kan bli ett bubbelbad i eftermiddag/kväll. Blir en tidig kväll känns det som nu om man inte fastnar framför en bra film. Tänker göra en varm smörgåstårta till familjen idag är det iaf tänkt.

Facebook är mitt sociala liv i mångt  och mycket, har flera goa, rara vänner där men på sista tiden har jag funderat på lägga ner min tid där. Till morgonen har många tankar om just det snurrat. Lägga ner helt, men då saknar jag di goa rara vännerna. Lägga ner delvis, spela mina spel säga godmorgon & godnatt. Har blivit så nedrans trött på alla negativa kommentarer. Min sida, mina tankar mina ord....men näe inte alls. I världens bästa demokrati bör du följa med strömmen, inte har ett eget sinne. Som jag brukar säga kan du inte skriva på min sida om du tycker det är roligt, underfundigt skoj behöver du inte skriva negativa, kritiska "nu tänker DU fel kommentarer heller....

Human, mänsklig, , medmänsklig, medmänniska

Regnet smattrar mot rutan så prommisen regnar inne...kanske lika bra det & tar mig en pysseldag. Tur att det är högerhanden 2-3 fingrar konstant är bortdomnade & inte vänster min bästis ;) Deppig hur svag jag blivit jag som låg & körde 80kg i benpress 20x3 förr i tiden styrketränade till de sa stopp för jag hade för mycket muskelmassa & fick gå över till fettförbränning istället då fett lägger sig över musklerna , simmade 1000m 2-3 ggr per vecka. Saknar mitt gamla jag idag ( usch den nedrans tårarna svämmar över). Skulle klämma händerna på läkaren allt jag kunde tills hon sa aj....hon sa inte aj utan du var nära men är svag....jodå fummelmaja man blivit, slår sönder, tappar saker , hjälp att öppna lock & förpackningar...pisselände...En tanke i dagen virrvar är oron över den nya medicinen Humira jag ska ta som sprutor varannan vecka. Rädd för kraftiga biverkningar.....herr dödsångest is back again. Försöker kicka ut honom med fröken positiv att så många den hjälper, så få som får biverkning. Hur lyrisk hon på apoteket var över den när jag löste ut 2 sprutor för 1700kr ( nu är högkostnadkortet fyllt som tur är då varje spruta kostar 2500kr).

Pissed off på CDON.COM då de för 2a gången efter 2 månaders vänan inte levererar böcker man beställt & betalat för. Kommer sluta att handla där. Leverara del 1&2 men inte del 3&4 eller som förra gången del 3&4 men inte 1&2...inte kan man ringa eller maila dem heller utan skitta i 20 minuter i kö för att "livechatta" Näpp nu blir bok & musikköp på annat ställe är man inte mer rädd om trogna kunder än så kan de dra åt pipsvängen

Virrvarr tankar som snor runt runt

Tror jag ska ha ett häfte & penna vid sängen & skriva ner låttexter, tankar,egna ordspråk . Man kan kanske göra något med dem en vacker dag.....

Värken börjar mattas av & tröttheten smyger sig på.

Ska gå till en granne & uppvakta honom idag då han fyllt 90år. Krutgubbe som pysslar i trädgården, odlar fantastiska grönsaker & gör eget vin på vinbär som han vill bjuda på ibland.

Näpp nu ska jag förvirra mig vidare i "värkligheten" ha en bra dag & va rädd om dig. Carpe diem Kram <3

Presentation

The life of Rhihanna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Rhihannas vänner


Ovido - Quiz & Flashcards